Wie heeft zich de afgelopen jaren niet geërgerd aan de grijze, grauwe ruiten aan de Marktzijde van het Lidl-pand in Bemmel. Nu dat is vanaf woensdag 5 juni verleden tijd.
In nauwe samenwerking tussen Lidl, de ondernemersvereniging Beleef Bemmel en de Gemeente heeft het pand door middel van stickers een ware metamorfose ondergaan. Nadat de ideeën over het stickeren van de gevel, met medewerking van ontwerper Pimm Terhorst, op hoofdlijnen zijn uitgewerkt, is aan de inwoners van Bemmel gevraagd materiaal aan te dragen voor de verdere invulling. Dit heeft geleid tot vele reacties zowel vanuit de bewoners als de sportverenigingen en de historische kring. Het uiteindelijke resultaat mag er zijn. Onder de slogan “TO BE BEMMEL” komen vele facetten van Bemmel naar voren. Tijdens de officiële onthulling memoreert wethouder Helga Witjes de wijze waarop dit samenwerkingsverband tot stand is gekomen en tot welk mooi resultaat het heeft geleid. Zij feliciteert initiatiefnemer en voorzitter van de ondernemersvereniging Beleef Bemmel Louis du Pré met dit resultaat en spreekt de wens uit dat er nog veel andere mooie projecten in Bemmel gerealiseerd mogen gaan worden. Het geheel is opgeluisterd door een aantal muzikanten van een van de Bemmelse dweilorkesten. Zowel voor de omwonenden als de bezoekers is de Markt van Bemmel zeker vanaf nu ”TO BE BEMMEL”.