Hoe kunnen we onze producten zo goed mogelijk verkopen aan onze doelgroep? Een marketingvraag waar de leerlingen van de richting Lifestyle & Ondernemerschap bij het OBC Bemmel over na mochten denken. Internationaal media en online ondernemer Donald Wiedemeyer, eigenaar van onder andere diverse mediabedrijven, PR-bureaus zowel nationaal als internationaal, wist op 14 september met zijn vele voorbeelden en ervaringen doeltreffend de leerlingen aan het denken te zetten. Wiedemeyer: ”Het is erg inspirerend om aan jonge mensen uit je eigen gemeenschap aan het begin van hun carrière kennis en ervaring over te dragen.”
OBC Bemmel organiseert de lessen om de leerlingen kennis te laten maken met de praktijk van marketing. De les is een onderdeel van het programma ‘Ik ga ondernemen’ dat in samenwerking met ROC A12 wordt aangeboden. Met dit programma gaan zij zelf een ondernemingsplan schrijven. “Het is erg interessant om de voorbeelden uit de praktijk te horen en te zien. Ik kan zeker onderdelen gebruiken bij het opstellen van ons ondernemingsplan,” aldus een leerling vmbo-t OBC Bemmel.