De regionale zender tv13 gaat met ingang van 1 april 2015 over van Media Managers naar televisiezender Focuz.tv. De beide zenders blijven hun eigen identiteit behouden, maar kunnen door samenwerking de overheadkosten omlaag brengen en het bereik vergroten.
Peter Vlug, eigenaar van Focuz.tv, heeft tv13 van Media Managers overgenomen met het doel om de redactionele krachten te bundelen. Door een effectieve samenwerking wordt het rendement van de beide zenders vergroot. De regionale zenders houden hun eigen doelgroep en identiteit. De programma’s op de zenders worden geproduceerd door Focuz.tv vanuit het kantoor in Huissen.
Groter bereik
Er verandert niet veel voor de kijkers van beide omroepen. De overname heeft vooral een positieve uitwerking op adverteerders en organisatoren van events. Het bereik is door de samenwerking tussen beide zenders aanzienlijk vergroot. Focuz.tv is te ontvangen via KPN en dochterbedrijven en tv13 via UPC Digitale TV. Door de koppeling hebben de zenders een gezamenlijk bereik van ruim één miljoen aansluitingen.
Producent
Media Managers produceert niet langer de zender tv13. “Onze werkzaamheden als crossmediaal productiehuis zijn in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Als producent van corporate films, commercials, content en graphic design maakt Media Managers onder meer alle videocontent voor Vitesse, overheden en MKB. De werkzaamheden voor tv13 passen niet meer in de nieuwe strategie van het bedrijf” , aldus directeur Lawrence Vasseur. “De zender tv13 is een mooie aanvulling op het pakket van Focuz.tv, de redactie van tv13 wordt door ons overgenomen, waardoor de kwaliteit behouden blijft”, aldus Peter Vlug van Focuz.tv.
Programmering
De programmering zal blijven bestaan uit het vertrouwde aanbod waarbij de regionale uitstraling van beide omroepen behouden blijft. In de toekomst zal de hoofdlijn van het programma-aanbod van Focuz.tv gaan bestaan uit duurzame kennisprogramma’s en tv13 blijft haar kracht behouden in sport en regionaal nieuws.