Alle bibliotheken zijn vanwege de coronacrisis gesloten. Hierdoor biedt Bibliotheek Gelderland Zuid een telefonische hulplijn voor alle vragen die gaan over de computer, telefoon of tablet. De hulplijn is iedere werkdag bereikbaar.
Er vinden ook geen Klik&Tik-cursussen of digitale cafés meer plaats waar mensen met digitale vragen terecht kunnen. Toch zijn juist nu veel mensen aangewezen op digitale communicatie, zoals de laptop, telefoon en tablet. Momenteel is dit voornamelijk de enige manier om nog contact met dierbaren te onderhouden. Speciaal voor mensen die niet goed overweg kunnen met digitale middelen heeft Bibliotheek Gelderland Zuid, in samenwerking met SeniorWeb, een hulplijn voor digitale vragen opgezet.
Experts staan klaar
Iedereen met vragen over het gebruik van de computer, smartphone, tablet, e-books, de online bibliotheek of andere digitale zaken, kan bij de hulplijn terecht. De deskundigen staan klaar om vragen te beantwoorden. Van vragen over hoe u videobelt via Zoom, of meer wil weten over Windows 10 tot aan vragen over e-books lezen. De hulplijn is iedere werkdag bereikbaar van 10.00 uur tot 16.00 uur via 024-327 49 99.
Wie krijgt u aan de lijn?
Van maandag tot en met woensdagochtend beantwoordt Gert Jupijn van SeniorWeb Nijmegen de telefoon. En van woensdagmiddag tot en met vrijdag beantwoordt Jos Lusing van SeniorWeb Lingewaard de telefoon. Beide heren staan in contact met 17 deskundigen en bekijken wie de vraag het beste kan beantwoorden. U krijgt binnen drie werkdagen telefonisch of per e-mail antwoord op de gestelde vraag.